ÀREA CIÈNCIES DE LA NATURALESA
Activitat 1: LA TRAJECTÒRIA
a) Has de procurar-te un mapa de Terrassa. Tens diverses opcions. Una opció és cercar en els mapes de Google Maps. Una altra, pot ser accedir a Pobles de Catalunya, en l'opció mapa de Terrassa Centre o bé de San Pere i Vallparadís o bé de l'Eixample i Rodal ( depèn de la zona de la ciutat ) on has de localitzar i assenyalar clarament els mateixos punts (13) d'interès que l'activitat número 6 de Ciències Socials:
a) Has de procurar-te un mapa de Terrassa. Tens diverses opcions. Una opció és cercar en els mapes de Google Maps. Una altra, pot ser accedir a Pobles de Catalunya, en l'opció mapa de Terrassa Centre o bé de San Pere i Vallparadís o bé de l'Eixample i Rodal ( depèn de la zona de la ciutat ) on has de localitzar i assenyalar clarament els mateixos punts (13) d'interès que l'activitat número 6 de Ciències Socials:


c) Fer (a sota del mapa) una llegenda que indiqui quins llocs correspon a cada número.
d) Un cop ho hagis fet i, tenint com a referència sempre, els carrers i les avingudes del mapa (et desplaces sempre caminant per carrers o avingudes i no per sobre encima dels edificis o construccions ), has de traçar sobre el mapa una trajectòria que passi per aquests 13 llocs d'interès i que sigui el més curta possible, començant a l'Ajuntament (serà el punt 1) i finalitzant a la Torre del Palau (serà el punt 13).
Activitat 2: EL TEMPS
a) Calcula el temps total de les 13 visites (sense desplaçaments)
Trigara 6 hores i 50 minuts.
b) Calcula l'espai recorregut en total un cop fet l'itinerari al llarg dels 13 llocs d'interès, expressant el seu valor en metres (SI) (fes un factor de conversió al final)
L'espai recorregut fa 4,411 km i fen l'ús de factor de conversió fa 4411 m.
L'espai recorregut fa 4,411 km i fen l'ús de factor de conversió fa 4411 m.
c) Calcula el temps que triga a fer el recorregut, sense les visites (aconsello que un cop tinguis calculat l'espai recorregut total en metres i amb la velocitat coneguda, aïllant el temps en la definició de la velocitat mitjana Vm = espai recorregut / temps de la següent manera: t = e / vm
4411
Vm= ------- = 279'89
79
d)Calcula, finalment, quin serà el temps total que trigarà en Pau a fer: les visites i els desplaçaments entre els llocs d'interès.
Trigarà 8 hores i 22 minuts en total
Activitat 3: Preguntes
1) De quin tipus és el moviment segons la forma de la trajectòria que ha seguit la Júlia en l'itinerari dels llocs d'interès de Terrassa?
La trajectòria és curvilini i rectilini
2) Quin tipus de moviment ha efectuat la Júlia segons la velocitat tenint en compte els desplaçaments, les visites, els moment de descans, etc.?
- Moviment constant
- Repòs
- Accelerant i descelerant
Fer una força, una tendència de continuar, la 1a llei de Newton (la llei de la Inèrcia)
4) Què nota la Júlia quan duu la motxilla plena de coses? Per què? Què va notant a mida que se va buidant? Per què?
Que li costa més mouràs, perquè la Terra fa una F=Gravetat i de càrrega la motxilla (té més massa), que cada vegada va pesan menys, ja que està treien coses que, ja que la motxilla tingui menys massa.
Activitat 4: La Massa, el Pes i la Gravetat
- Calculeu el pes total dels membres del vostre grup (haureu de mesurar les vostres masses i ajuntar-les com si fos un sol cos) a la Terra, la Lluna, Júpiter, Mercuri, Saturn, Mart, Urà, Neptú i Venus (necessiteu buscar la gravetat en tots aquests astres)
- (Consulta els apunts de classe i utilitza el mètode complet de resolució de problemes treballat). Per estalviar feina, anota les dades totes com si fos un problema, un sol plantejament, els càlculs junts i la resposta feu-la en forma de gràfic (a l'eix horitzontal els astres i al vertical, el pes). Utilitzeu el full de càlcul Excel o Calc. Quan el tingueu, el captureu i el pengeu com una imatge.
- Recordeu que per canviar les unitats por altres (si és necessari), s'aplicaran factors de conversió. Pots consultar l'enllaç: Com es fan els factors de conversió?
Activitat 5: L'ENERGIA SOLAR
a) Fer una presentació, sobre els 2 tipus que hi ha (mira a continuació) que contingui el següent (si cliques sobre cada imatge trobaràs 2 pàgines relatives a les plaques solars).
Per fer aquesta presentació hi ha 2 opcions:
- amb Impress o PowerPoint (en català) de títol: Les Plaques Solars, (s'haurà de fer arribar per correu a l'adreça que utilitza el professor pel treball de síntesi:
- amb Impress o PowerPoint (en català) de títol: Les Plaques Solars, (s'haurà de fer arribar per correu a l'adreça que utilitza el professor pel treball de síntesi:
cm.profe.manel.treballdesintesi@gmail.com
- el seu funcionament,
- como estan construïdes,
- de quina manera s'ha d'orientar i col·locar a Terrassa per a que funcionin bé, etc.
- aplicacions reals a Terrassa (edificis i instal·lacions públiques o privades)
- amb dibuixos, imatges, fotografies o esquemes inclosos,
Empra els 2 recursos proporcionats, així com el Llibreweb o una altra font d'informació que descrigui tot o part del que proposem.
1. Aprofitant que esteu estudiant la ciutat de Terrassa, des del punt de vista lingüístic hauríeu de buscar quins són els noms i cognoms de persona més posats a la ciutat durant les dècades següents:
anys 30', 50', 70', 90' i l'any 2012 (podeu trobar informació a www.idescat.cat)
Feu un diagrama mostrant les dades que heu trobat i a continuació analitzeu el perquè de la utilització dels diferents noms.
anys 30', 50', 70', 90' i l'any 2012 (podeu trobar informació a www.idescat.cat)
Feu un diagrama mostrant les dades que heu trobat i a continuació analitzeu el perquè de la utilització dels diferents noms.
2. Busqueu 4 paraules genuïnament terrassenques i expliqueu d'on vénen.
3. Posats a fer fotos, també hauran de fer d'algunes de les obres que que s'estan realitzant a la ciutat i especificar en quina fase estan i els materials que s'estan utilitzant en aquell moment ( p.ex. no serà igual si s'està realitzant l'estructura, que si s'està realitzant la teulada )
5. Indica referent als següents metalls: Titani, Alumini, Ferro, Coure, Mercuri
a) El seu símbol
Hg (13534 kg/m^3) > Cu (8960 kg/m^3) > Fe (7874 kg/m^3) > Ti (4507 kg/m^3) > Al (2698,4 kg/m^3)
d) Ordena'ls de més a menys durs
Ti (6) > Fe (4) > Cu (3) > Al (2,75) > Hg (1,5)
6. Digues com a mínim un objecte de cadascun d'aquests plàstics:
POLIURETÀ: Mobles i frigorífics
POLIPROPILÈ: Tubs i joguines
POLIESTIRÈ: Fulles d'afaitar i envasos de iogurt
MELAMINA: Vaixella i rajoles
EQUIP DE SUBMARINISTA: El vestit del submarinista està fet de neoprè, aïllant de cautxú sintèticque protegeix del fred, de l'aigua i l'abrasió. Com més gruixut és, més aïlla del fred, encara que perd flexibilitat.
Busca tres arquitectos modernistas que hayan construido algún edificio en Terrassa y haced una descripción de cada edificio, qué uso tenía el edificio, cómo estaba construido,... (Trabajo grupal).
3- Fes un esquema de l'hoquei herba: objectius (atacants i defenses), dibuix del camp (mides i sòl), nombre de jugadors ( i reserves) , durada del partit (i descans), material necessari (jugadors i porter), quatre tècniques bàsiques del joc i quatre sancions (dues tècniques i dues disciplinàries).
Després de revisar totes les èpoques històriques de Terrassa, se n’adona que molts dels monuments que ha vist al llarg del temps encara existeixen, i vol comparar els records dels seus viatges amb època actual.
- Taifa:els obrers anomenaven taifa a les carmanyoles
- Xena:per definir “allò que es treu dels pous morts que hi havia sota les comunes de les cases”.
- Llòfia:s’utilitza per a denominar una taca a la roba
- Mery:era el que ara diem pal de fregar
English area
1. Imagine you have a friend in England. He is coming to Terrassa to do a special school Project about our city. You are going to help him.
2. Write him a letter saying how happy you are that he is coming to your city, and tell him about the activities you are doing together. (100 words) Each member of your group will write a letter and they MUST be different from each other.
hello, I'm roger, I wanted to tell you that I'm delighted that you come to my city, I hope you do not miss it, it's a complicated thing24, when we will celebrate a great party, from your 33th birthday, the next day, after being previous day of party, we will go for a walk in the city i will be your 55 day, on wednesday we will go to the archery shooting hare, on Thursday it will be for you to deszcanses, ja que farem unes activitats molts dure 91 i the divendres a great sopar for your ja that tas danar
see you later
Roger
see you later
Roger
3. Prepare his trip in Terrassa . Find him a nice hotel, look for flights from London to Barcelona and make a programme for his stay in our city. Don't forget to write down all the prices and make a nice budget for his holidays.
1. Al llarg de la sortida haurà de fer una llista d'objectes del mobiliari urbà i del material del qual estan fets.
Sabem que, més endavant, tots els alumnes de 2n faran una sortida al MNATEC i és per això que també hauran de presentar unes petites tasques.
a) El seu símbol
- Titani: 22TI
- Alumini: 13Al
- Ferro: 26FE
- Coure: 29CU
- Mercuri: 80HG
- Titani: Ferro I Cenicez
- Alumini: Magneci i Cilici
- Ferro: Magnesi I Cobalto
- Coure: Niquel i Zinc
- Mercuri: Or i Talio
Hg (13534 kg/m^3) > Cu (8960 kg/m^3) > Fe (7874 kg/m^3) > Ti (4507 kg/m^3) > Al (2698,4 kg/m^3)
d) Ordena'ls de més a menys durs
Ti (6) > Fe (4) > Cu (3) > Al (2,75) > Hg (1,5)
6. Digues com a mínim un objecte de cadascun d'aquests plàstics:
POLIURETÀ: Mobles i frigorífics
POLIPROPILÈ: Tubs i joguines
POLIESTIRÈ: Fulles d'afaitar i envasos de iogurt
MELAMINA: Vaixella i rajoles
7. Quins exemples de fibres sintètiques hi havia en l'exposició de TOT QUÍMICA? En quins vestits i/o uniformes es feien servir?
Les fibres sintètiques que hem trobat a l'exposició eren:
GORE-TEX: És impermeable i aïllant tèrmic.
POLIESTER: És molt resistent, fàcil de tenyir, no s'arruga, i s'asseca ràpid.
ARAMIDA ( KEVLAR, NOMEX): És ignífica i té gran resistència química i mecànica.
ACRÍLICA: És lleugera, suau, calenta i elàstica.
POLIAMIDA (NILÓ): És suau, lleugera i molt resistent al fregament i als agents químics.ELASTÀ (DORLASTAN): És molt elàstica i sempre s'ha de mesclar amb altres fibres..
En quins vestits i/o uniformes es feien servir?
Les fibres sintètiques que hem trobat a l'exposició eren:
GORE-TEX: És impermeable i aïllant tèrmic.
POLIESTER: És molt resistent, fàcil de tenyir, no s'arruga, i s'asseca ràpid.
ARAMIDA ( KEVLAR, NOMEX): És ignífica i té gran resistència química i mecànica.
ACRÍLICA: És lleugera, suau, calenta i elàstica.
POLIAMIDA (NILÓ): És suau, lleugera i molt resistent al fregament i als agents químics.ELASTÀ (DORLASTAN): És molt elàstica i sempre s'ha de mesclar amb altres fibres..
En quins vestits i/o uniformes es feien servir?
EQUIP DE BOMBER : La jaqueta i els pantalons del bomber tenen una capa exterior de fibra aramida, que és ignífuga ; una capa de tefló Gore - Tex, que fa que la roba sigui impermeable a l ' aigua i transpirable ; i altres fibres contemporànies. Les botes són de cuir, amb un tractament químic que els dóna més resistència i flexibilitat i les fa repel · lents a l ' aigua.
VESTIT DE CIENTÍFIC DE SALA BLANCA: El vestit del científic està fet de fibra sintètica, 100% de polièster, molt resistent i poc transpirable. Té la funció de protegir el producte en estudi de les partícules que emet el cos del científic.
EQUIP DE SUBMARINISTA: El vestit del submarinista està fet de neoprè, aïllant de cautxú sintèticque protegeix del fred, de l'aigua i l'abrasió. Com més gruixut és, més aïlla del fred, encara que perd flexibilitat.
8. Fes un plànol de la part dels jocs d'electricitat explicant, breument, cadascuna d'elles.
LABERINT ELÈCTRIC
Consisteix en desplaçar l'anella de punta a punta (barra de coure), sense tocar-la, o faràs contacte elèctric i s'encendrà la bombeta.
EXPERIÈNCIA DE GALVANI

Consisteix en col·locar una mà a la planxa de zinc i l'altra a la planxa de coure, llavors provocaràs un corrent elèctric. La intensitat del corrent es mesurarà a l'amperímetre en microampers.
Àrea de Música
1.- Tenint en compte la gran quantitat d'activitats i llocs que hi ha relacionats amb música, anomena al menys 5 exemples d'esdeveniments que hi hagi a la nostra ciutat.
(Activitat grupal)
(Activitat grupal)
- AUDITORI MUNICIPAL DE TERRASSA
BASTONERS DE TERRASSA
JAZZ CAVA TERRASSA
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA-CONSERVATORI DE TERRASSA
SARDANA
Àrea de Llengua Castellana
Busca tres arquitectos modernistas que hayan construido algún edificio en Terrassa y haced una descripción de cada edificio, qué uso tenía el edificio, cómo estaba construido,... (Trabajo grupal).
- massia freixa= era la masia de la familia frixa
- Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya =antigues fabriques
- mercat de la independencia=s'utilitsava com a mercat
Àrea d'Educació Física
1- Heu d'investigar tots els clubs de Terrassa a on es pot practicar l'hoquei herba.
Fes una graella amb el nom del club, direcció actual, equips que té (categories i sexe) i camps de què disposa a la instal·lació per a jugar a hoquei. Anomena també quins altres esports es practiquen en cada club.
Fes una graella amb el nom del club, direcció actual, equips que té (categories i sexe) i camps de què disposa a la instal·lació per a jugar a hoquei. Anomena també quins altres esports es practiquen en cada club.
2- Situa en un mapa de Terrassa tots els clubs d'hoquei herba.
3- Fes un esquema de l'hoquei herba: objectius (atacants i defenses), dibuix del camp (mides i sòl), nombre de jugadors ( i reserves) , durada del partit (i descans), material necessari (jugadors i porter), quatre tècniques bàsiques del joc i quatre sancions (dues tècniques i dues disciplinàries).
Àrea de Socials
1. Ajudeu-lo i elaboreu vosaltres tots els mapes polítics amb les respectives llegendes per a què la màquina pugui interpretar-los correctament.
· Mapa de tota la Terra pintant Europa de vermell i posant la resta de continents amb un altre color.(Neus)
· Mapa d’Europa pintant l'Estat Espanyol de vermell i la resta de països en un altre color (cal incloure les capitals(Yolanda)
· Mapa de l'Estat Espanyol dividit en comunitats autònomes, posar en nom d’aquestes i de les seves capitals i pintar Catalunya de vermell.(Roger)
· Mapa de la comunitat autònoma de Catalunya dividit en províncies i pintant Barcelona de vermell.(Neus)
.Mapa de la comunitat autònoma de Catalunya dividit en comarques, posant el nom d’aquestes i les seves capitals i pintant de vermell les que corresponen a la província de Barcelona.(Yolanda)
.Mapa de la comunitat autònoma de Catalunya dividit en comarques, posant el nom d’aquestes i les seves capitals i pintant de vermell les que corresponen a la província de Barcelona.(Yolanda)
· Mapa de la comarca del Vallès Occidental assenyalant el municipi de Terrassa amb vermell.(Roger)
2. El noi sap que Terrassa ha existit des de fa molt temps i investiga quina és la seva història i evolució urbanística (creixement), resumint-la segons aquestes etapes:
· Origen de Terrassa
· La ciutat del segle XIV al XV
· Terrassa a l’època moderna
. Terrassa contemporània s. XIX
. Terrassa al s. XX i XXI
· La ciutat del segle XIV al XV
· Terrassa a l’època moderna
. Terrassa contemporània s. XIX
. Terrassa al s. XX i XXI
Un cop programada la màquina, elabora diferents mapes de l’evolució històrica del terme de Terrassa:
3. Cerqueu un mapa mut de Terrassa, utilitza colors diferents per marcar els límits de la ciutat a cadascuna de les èpoques anteriors per poder visualitzar fàcilment l’evolució històrica del terme de Terrassa.
Durant els seus viatges a través del temps ha anat recollint anotacions dels fets més importants que van succeir en cada època històrica a Terrassa (origen de Terrassa, la ciutat del segle XIV al XV, Terrassa a l’època moderna, la Terrassa contemporània del s. XIX i la Terrassa del s. XXI) i ara vol utilitzar aquests fets per elaborar una línia del temps.
4. Ajudeu-lo i feu la línia amb un mínim d’un fet per època històrica.
També ha recollit dades referides a la població de Terrassa, des dels seus orígens fins a l’actualitat.
5. Esbrina a quina època de la història de Terrassa pertanyen els següents edificis o monuments i classifica’ls segons l'època en un quadre o taula: (l’Ajuntament, el mercat de la Independència, Zona esportiva, Castell-Cartoixa de Vallparadís, Església del Sant Esperit, Esglésies de Sant Pere, Parc de Sant Jordi, Estació de la RENFE, La Rambla Ègara, la Masia Freixa, el monument de la dona treballadora, el camp olímpic, la Torre del Palau, Les escoles Industrials...)
EDIFICIS O MONUMENTS | ÈPOCA |
L’ adjuntament | Modernista |
El Mercat de la independència | Modernista |
Zona esportiva | Contemporánea |
Castell-Cartoixa de Vallparadís | Modernista |
Església de Sant Esperit | Renaixement |
Esglésies de Sant Pere | Renaixement |
Parc de Sant Jordi | Modernista |
Estación de la RENFE | Modernista |
La Rambla Ègara | Época dels romana |
La Masia Freixa | Modernista |
El monument de la dona treballadora | Modernista |
El Camp olímpic | Contemporánea |
La Torre del Palau | Medieval |
Les Escoles Industrials | Contemporánea |
6. Després, assenyala’ls en el mapa i pinta’ls amb el mateix color, tots els que pertanyin a la mateixa època.
· Posa i utilitza, com a base, el plànol general de Terrassa.
· Afegeix:
- Color groc: les instal·lacions esportives.
- Color vermell: edificis culturals (museus i biblioteques)
- Color verd: els parcs i zones d’esbarjo.
- Color lila: zones d’oci (cinemes, boleres...)
- Color gris: polígons industrials i fàbriques....
7. Si en Pau vol anar a visitar l’Ajuntament, elParc de Sant Jordi, el monument de la dona treballadora, el camp olímpic i el parc Vallès, quins mitjans de transport pot utilitzar, des de fe? (Especifica mitjà de transport i línia, indica si ha de fer part del trajecte caminant i quin...).
En Pau podría separar les coses mes largues per visitar en un día i les mes curtes en un altres: per exemple per visitar el vallparadís: 5 min
I un altres día: pasar per els demes: caminantes 1h 8min
Àrea de Matemàtiques
1- ELS AUTOBUSOS: ara justament es troba a l’estació d’autobusos i veu que han sortit tres a l’hora. Ha mirat el nombre dels autobusos i ha vist que eren el de la línia 1, la 6 i la 4. Després ha mirat a la cartellera d’informació i ha comprovat que el primer triga 20 minuts en completar el seu recorregut, el segon 30 i el tercer 45. Ràpidament s’ha fet una pregunta: -Quan trigaran en trobar-se aquests mateixos autobusos aquí?- -Ja tinc la primera prova- es diu.
El 1r i el 2n es trobaran cada 1 hora
Tots es trobaran cada 3 hores
2.- GEOMETRIA URBANA: mentre anava des de casa seva fins al centre ha observat pel trajecte algunes zones verdes i mirant per les parets de l’ajuntament ha vist un plànol de la ciutat on hi havien moltes d’aquestes petites zones i ha pensat que potser una millora urbanística hauria estat concentrar totes aquestes zones en una sola, de forma quadrada, que estigués equidistant de totes les zones perifèriques. Ves per on ha vist un pòster referent a aquest tema que diu: “Ja tenim 2043264 m²”( Anuari estadístic 2016 ). –Ara ja puc saber quan faria el costat de la “meva” zona verda. Quan mesurarà? Cada costat mesurarà 102632 m.
I si la forma fos circular, quant mesuraria el radi?
I si fos rectangular i un dels costats mesurés 1252m, quant faria l’altre? L'altre costat fa 1632m
3- LA POBLACIÓ DE TERRASSA: a la pàgina d’Internet de l’Ajuntament, ha trobat informació respecte a l’origen de la població de Terrassa ( Ciutat-Serveis d'estudis i observatori de la ciutat-Anuari estadístic 2017 ) i ha pensat si el seu amic seria capaç de trobar els percentatges i després fer una gràfica circular ( per facilitar-li les coses només li demanarà els percentatges que siguin superiors al 1%).

4- LONGITUD DEL CARRER DE LA RASA: ja el tinc! He comptat que cada 12 metres de carrer hi ha 3 cotxes aparcats. Que entre cantonada i cantonada hi ha sis metres i que hi ha dues parades d’autobús de 15 metres cadascuna i tres zones de contenidors de 7 metres cada zona. Quan fa el carrer de la Rasa si el creuen 2 carrers i he comptabilitzat des del seu inici fins al final 72 cotxes aparcats?
Fa 582 m de longitut
5- DISTÀNCIA FINS A CASA SEVA: en Pau és un nen que pensa molt, però aquesta vegada no ha pensat que s’ha fet molt tard. Es dirigeix cap a casa ràpidament però segueix agafant dades per elaborar un últim (¿) problema. Quan ha arribat a casa ha controlat que ha trigat 25 minuts. També ha comprovat que donava aproximadament 3 passes cada 2 segons. Si el seu pas és d’uns 70 cm. A quina distància es trobava de casa seva?.
Estava a uns 6'3 km de casa seva
6- MONUMENTS I EDIFICIS
LA TORRE DEL PALAU
Torre de Planta circular amb una alçada de 28,5 metres respecte a la base i 7,5 metres de diàmetre.
- Calcula l’àrea de la base de la torre.
- Calcula l’àrea lateral de la torre.
- Calcula el volum de la torre
Feu una foto de tot el grup davant de la torre i afegeix-la al treball
http://www.terrassa.cat/Front/final/_YJxQFCkYh8wf_zHFGrk4waoIpSwg7XJD4cpolsxBHsE
TORRE DE LA MINA PÚBLICA D’AIGÜES ( Clínica del Remei)
- Un “plumero” distribueix 5 plomes. Quina quantitat d’aigua ,en litres, haurà repartit al cap de tres dies?
http://arxiumunicipal.terrassa.cat/afons.php?id_menu=73
A Terrassa pasaban 2000 litres de agua,
abra repartiti 30000 litres d'aigua
PUNTS EXTRA:
![]() |
nº 1 |
![]() |
nº 3 |
![]() |
nº 2 Castell-Cartoixa |
![]() |
nº 4 Viena |
![]() |
nº 5 |
![]() |
nº 6 L'estació del Nord |
![]() |
nº 7 Estadi Olímpic de Terrassa |
![]() |
nº 8 |
![]() |
nº 9 |
Font de Vallparadís
![]() |
nº 10 |
![]() |
nº 12 |
Hospital del Tórax
MNACTEC maquina de vapor
BBVA
Bandera Terrassa
![]() |
nº 11 |
![]() |
nº 13 |
![]() |
nº 14 |
Bandera Terrassa
![]() |
nº 15 |
![]() |
nº 16 |
![]() |
nº 17 |
![]() |
nº 18 |
![]() |
nº 19 |
![]() |
nº 20 |
![]() |
nº 21 Masia Freixa |
![]() |
nº 22 |
![]() |
nº 24 |
![]() |
nº 23 Monument de la Dona |
![]() |
nº 25 |
![]() |
nº 26 |
![]() |
nº 27 |
![]() |
nº 28 Escola d'enginyers |
![]() |
nº 29 Viena restaurant |
![]() |
nº 30 Mercat de la Independencia |
![]() |
nº 31 Mapa de Terrassa |
![]() |
nº 32 |